Artykuły

Promocyjne nadruki na opakowaniach

opakowania tektura falista

Wszelkiego rodzaju opakowania kartonowe służą głównie praktycznym celom związanym z gwarantowaniem bezpieczeństwa i trwałości przechowywanym wewnątrz produktom. Są wysyłane, przewożone różnymi środkami lokomocji, przenoszone na paletach czy transportowane ręcznie, muszą, więc wiele wytrzymać i nie niszczyć się podczas tego rodzaju prac. Co jednak w sytuacji, gdy karton ma być jednocześnie wizytówką firmy i mimo swojej pozornej zwykłości, zapewniać jakieś wrażenia wzrokowe potencjalnemu klientowi chcącemu zakupić towar?

Żeby spełnić taki wymóg, stosuje się kartony z nadrukiem, czyli różnego typu i różnych rozmiarów pudełka wyposażone w nadruk reklamowy. Często jest on specjalnie projektowany, by jak najbardziej efektywnie wykorzystać dostępną na opakowaniu przestrzeń. Przeciętne pudełko posiada aż cztery „powierzchnie robocze” – mianowicie cztery ścianki boczne, które mają największy rozmiar i nie zawierają żadnych elementów tworzących np. zamknięcie klapowe. Jeśli w niektórych rodzajach opakowań na bocznych ściankach występują uchwyty bądź perforacje, ta powierzchnia zmniejsza się, ale nadal pozostaje całkiem spora. Maksymalnie opłacalny nadruk musi zawierać wszystkie niezbędne informacje. Producent opakowań kartonowych dokłada starań, by tak rozmieścić wymagane elementy, by nie zachodziły na siebie i pozostawały jak najlepiej widoczne podczas transportu lub zwykłego przechowywania pudełka. Nadruk może być mniej lub bardziej skomplikowany, przy czym warto pamiętać, że im więcej elementów go tworzy, tym trudniej jest skupić uwagę na tych najważniejszych. Istotna kwestia to też ogólna, jakość opakowania.

Jednorazowe opakowania klapowe bądź podobne powinny mieć dość prosty nadruk, gdyż najczęściej są niższej, jakości i drobna czcionka bądź niezbyt duże, skomplikowane grafiki nie będą długo widoczne (zamażą się lub zetrą). Na wzmocnionych opakowaniach można umieścić więcej treści, na przykład dokładnie przedstawić skład produktu bądź wrzucić wszelkie dane pozwalające na identyfikację firmy, wiedząc, że owa treść wytrzyma wszelkie zawirowania w transporcie lub nie zniknie pod wpływem warunków atmosferycznych. Ponieważ kartony klapowe z zamysłem produkowane są z wyższą, jakością, można sobie pozwolić na nadruk kolorowy, choćby skalowalne logo firmy, znak graficzny produktu lub jeszcze inne przyciągające wzrok elementy. W tych przypadkach najczęściej trzeba tylko uważać, by podczas dodatkowego zabezpieczania pudełka nie pokleić lub w inny sposób nie zanieczyścić obszaru zawierającego rzeczony nadruk.

Poznaj opakowania wykonane z tektury falistej www.amataska.pl/abc-tektury/opakowania-z-tektury-falistej-i-ich-rodzaje

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 9.0/10 (2 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)

Zostaw odpowiedź