Artykuły

Przypinki reklamowe – czy to się opłaca?

Metod na reklamowanie swojej firmy lub świadczonych przez siebie usług jest wiele. Reklamy telewizyjne, radiowe, bandery na ulicach czy w Internecie należą do tych najbardziej standardowych. Tańszą, bardziej oryginalną, a przy tym niejednokrotnie ciekawszą metodą jest zastosowanie na przykład przypinek reklamowych. Jednak takie rozwiązanie niesie ze sobą również określone wady. Rozważmy za i przeciw wykorzystywanie takiej formy promocji własnej działalności.

Podstawową zaletą jest cena. Przypinki reklamowe są niedrogie – przy produkcji kilku lub kilkunastu tysięcy przypinek koszt jednej sztuki to kilkadziesiąt groszy. Kilka tysięcy złotych to niewygórowana cena w porównaniu z drogimi powierzchniami reklamowymi lub koniecznością wykupienia czasu antenowego w telewizji. Przypinki są też łatwo dostępne i proste w zorganizowaniu – firm produkujących przypinki jest sporo, jak na przykład ta www.nu-vision.pl, a jedyne, co musi zrobić przedsiębiorca, to wykonać projekt przypinki i podać jej wymiary. Standardowy rozmiar dla okrągłej przypinki to od jednego do dwóch lub trzech cali średnicy. Przypinki projektuje się hurtowo i są gotowe do rozdania potencjalnym klientom na przykład w formie okolicznościowych upominków czy też gratisów wykorzystywanych w kampaniach promocyjnych.

Przypinki są ponadto ciekawym i często dowcipnym sposobem na reklamę. Jeśli faktycznie są noszone przez klientów tworzą wrażenie wspólnotowości – ludzie utożsamiają się z marką, która w jakiś sposób ich zdobi. Mają kontakt z jej nazwą i logo, przywodzą one pozytywne skojarzenia i są postrzegane jako coś bliskiego i znanego, a zatem bezpiecznego i godnego zaufania. Poza tym przypinki nie są tak natrętną formą reklamy i raczej nie wywołują irytacji odbiorcy, czego nie można powiedzieć o reklamach w Internecie czy powtarzanych na okrągło spotach reklamowych w telewizji.

Niestety, przypinki jako forma reklamy mają też szereg wad. Przede wszystkim jest to niewielki zasięg oddziaływania. Nie docieramy z nimi do tak szerokiego grona odbiorców, kampanie z użyciem przypinek są najbardziej funkcjonalne lokalnie, przy kilku, najwyżej kilkudziesięciu tysiącach odbiorców. W innym wypadku pojawiają się problemy natury logistycznej.

Jest to też rozwiązanie nisko budżetowe i jako takie nie powinno być głównym sposobem reklamy poważnej, dużej marki. Klient nie może odnieść wrażenia, że wielkie przedsiębiorstwo jest w stanie reklamować się tylko poprzez małe przypinki na agrafce – w takim przypadku kampania z przypinkami musi być dodatkiem do poważniejszej kampanii z użyciem masowych mediów.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)

Zostaw odpowiedź