Artykuły

Rola hostess w kreowaniu wizerunku marki

We współczesnym świecie przedsiębiorstwa konkurują ze sobą na przeróżne sposoby, walcząc o miejsce na rynku oraz o to, aby pozyskać jak najwięcej klientów. Wraz z rozwojem marketingu, public relations i wzrostem potrzeb dotyczących odpowiedniej reklamy oraz wizerunku firm na rynku zaczęła istnieć nowa, specyficzna gałąź usług – a konkretnie agencja hostess.

W czasach, gdy wizerunek jest jedną z najistotniejszych kwestii branych pod uwagę przy wyborze czegokolwiek, agencje te mają ogromny popyt na swoje usługi. Specjalizują się one w organizowaniu różnego typu eventów: konferencji, imprez, wystaw oraz targów. Nie dziwi więc nikogo dynamiczny rozwój i zwiększanie się liczby firm oferujących tego typu usługi na rynku.
Hostessy to kobiety pracujące w agencji hostess. Wyróżnia je przede wszystkim piękna uroda, świetna prezencja, wysoki poziom kultury osobistej i umiejętność szybkiego nawiązywania kontaktów międzyludzkich. Coraz częściej, zwłaszcza jeżeli chodzi o organizowanie prestiżowych eventów, wymaga się, by hostessa znała przynajmniej jeden język obcy oraz umiała poradzić sobie w trudnych, nieoczekiwanych, nieplanowanych sytuacjach, umiejąc tym samym wyjść obronną ręką z każdej opresji.

Zazwyczaj głównym zadaniem hostess jest odpowiednia prezentacja określonego produktu bądź usługi. Przejmując część obowiązków organizatorów i gospodarzy danej imprezy, dbają o jego gości i ich odpowiednie samopoczucie.

16707277535_ebbb20b422_hW Polsce istnieje wiele agencji hostess, gdzie zatrudnienie znajdują przede wszystkim młode i piękne kobiety. Dla niektórych jest to tylko praca dorywcza, dla innych być może furtka do dalszej kariery – modelingu. Należy podkreślić, iż w tej branży mogą zaistnieć nie tylko piękne kobiety, lecz także przystojni mężczyźni.

Hostessa tworzy wokół siebie aurę, wizerunek uśmiechniętej, zadowolonej, inteligentnej, pięknej oraz pewnej siebie kobiety.

Współcześnie, na potrzeby marketingu, za hostessę można uznać także tzw. twarz marki. Rola takiej kobiety polega na odpowiednim promowaniu marki, symbolu, tworząc tym samym pozytywny wizerunek danej firmy, a co za tym idzie – wspierając popyt na produkty i ich sprzedaż. Jednakże najpopularniejszym i najczęściej spotykanym typem są hostessy na targi. Takie imprezy mogą dotyczyć przeróżnych dziedzin i gałęzi rynku – od motoryzacji, poprzez kosmetologię i urodę czy też medycynę, po produkty spożywcze.

Częstokroć kobiety reprezentujące daną markę bądź przedsiębiorstwo ubrane są w barwy firmy lub mają jej symbol na odzieży. Taki zabieg ma na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku danej marki. Kobiety przemieszczają się wśród gości i uczestników imprezy, oferując przekąski, pozując do zdjęć lub reklamując konkretne produkty, częstokroć zachęcając do ich zakupu.
Niewątpliwie współcześnie nikt nie wyobraża sobie jakichkolwiek targów oraz eventów, zwłaszcza tych renomowanych i prestiżowych, bez udziału pięknych kobiet, ich uśmiechu i zachęcania do bliższego zapoznania się z daną marką, jej produktami bądź też świadczonymi usługami.

 

źródło: http://promogirls.pl/

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)